probleme d’insertion d’image dans mon article wordpress

titan226

New Member
Problème(s) rencontré(s) :
Bonjour, j’utilise la derniere mise a jour de wordpress, mon soucis est que je n’arrive pas a inserer des images dans mon articles. Ca ne m’affiche aucun message d’erreur non plus .
J’arrive a teverseser des images mais lorsque je selectionne une image pour l’ajouter a mon article ,ca me renvois sur la page d’edition de mon article mais l’image n’apparait pas

titan226

New Member
Ma configuration WP actuelle :
- Version de WordPress : 5.6.2 multi-site
- Version de PHP/MySQL : 7.3.26 / 5.5.5
- Thème utilisé : Hello Elementor
- Thème URI : https://elementor.com/hello-theme/?utm_source=wp-themes&utm_campaign=theme-uri&utm_medium=wp-dash
- Extensions en place : Classic Editor (1.6), Elementor Pro (3.1.0), ElementsKit Lite (2.1.7), Essential Addons for Elementor (4.5.1)
- Extensions réseau en place : Elementor (3.1.1), Elementor - Header, Footer & Blocks (1.5.6), Forum_wordpress_fr (4.2), Ninja Forms (3.5.1), Starter Templates (2.6.1), TranslatePress - Multilingual (1.9.5), Unlimited Elements for Elementor (1.4.66), WooCommerce (5.0.0), WooCommerce PayPal Checkout Gateway (2.1.1), WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips (2.8.2), WooCommerce UBA Instant Bills Payment Gateway (1.3), Woo Products Widgets For Elementor (1.0.4), WPForms Lite (1.6.5)
- Adresse du site : https://fasomania.com
- Nom de l'hébergeur : LiteSpeed

Milwaukee

New Member
Problem (s) encountered:
Hello, I am using the latest wordpress update, my concern is that I cannot insert images in my articles. It doesn't show me any error message either.
I manage to upload images but when I select an image to add it to my article, it sends me back to the edit page of my article but the image does not appear PupilPath
How to debug and solve this Wordpress problem. button in the upper right corner and select Tools-Developer Tools. Make sure you do this on the page where you are editing your post where you want to insert the image. The display should look a bit a like this.
  1. Upload an image.
  2. Align Image to the Left or Right.
  3. Caption below images.
  4. Way to Display Photos in Columns and Rows.
  5. Create Responsive Gallery.
  6. Set Features Image.

Dernière édition:
Problème(s) rencontré(s) :
Bonjour, j’utilise la derniere mise a jour de wordpress, mon soucis est que je n’arrive pas a inserer des images dans mon articles. Ca ne m’affiche aucun message d’erreur non plus paymydoctor.
J’arrive a teverseser des images mais lorsque je selectionne une image pour l’ajouter a mon article ,ca me renvois sur la page d’edition de mon article mais l’image n’apparait pas
Le problème de téléchargement d'image dans WordPress est généralement causé par des autorisations de fichier incorrectes. Vos fichiers WordPress sont stockés sur votre serveur d'hébergement Web et nécessitent des autorisations de fichiers et de répertoires spécifiques pour fonctionner. Des autorisations de fichier incorrectes empêchent WordPress de lire ou de télécharger des fichiers sur le serveur d'hébergement.

Dernière édition:

Brown5418

New Member
The image upload issue in WordPress is typically caused by incorrect file permissions. Your WordPress files are stored on your web hosting server and need specific file and directory permissions to work. Wrong file permissions prevent WordPress from reading or uploading file on the hosting server.